۱۰نکته بازاریابی برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک

۱۰نکته بازاریابی برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک

وقتی می‌خواهید برای کسب‌وکار کوچک خود دیده شوید، نیازی نیست اجازه دهید بودجه محدود شما را پایین بیاورد. برندهای معتبر ممکن است پول بیشتری داشته باشند، اما همچنان می‌توانید هوشمندانه‌ترین استراتژی بازاریابی را در اطراف خود داشته باشید. ۱۰ نکته بازاریابی مقرون به صرفه (و بعضا رایگان) را برای صاحبان مشاغل کوچک کشف کنید، تا بتوانید به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید و از هر ریال بیشترین بهره را ببرید.

۱. با کمپین های قطره‌ای، سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل کنید.

کمپین قطره‌ای مجموعه‌ای از ایمیل‌ها است که به‌طور خودکار در یک جدول زمانی برنامه‌ریزی‌شده زمانی که توسط یک اقدام آنلاین از پیش انتخاب شده که شما انتخاب می‌کنید، ارسال می‌شوند. نگران نباشید، ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک استودیوی یوگا هستید، می‌توانید بلافاصله یک ایمیل خوش‌آمدگویی داشته باشید که یک سرنخ جدید به لیست ایمیل شما ملحق شود. در طول هفته آینده، آنها ممکن است ایمیل‌هایی دریافت کنند که آنها را به مربیان شما معرفی می‌کند، پیشنهادات کلاس شما را توصیف می‌کند و یک جلسه اول رایگان را ارائه می‌دهد.

۲. دوباره مشتریان را با خبرنامه‌های ایمیل جذب کنید.

اکثر بازاریابان، بازاریابی ایمیلی را بهترین راه برای حفظ مشتری می‌دانند. با ارسال ایمیل‌های منظم با محتوای ارزشمند، می‌توانید مشتریان فعلی (که ۳۱ درصد بیشتر از مشتریان جدید خرج می‌کنند) را به عقب برگردانید. یک خبرنامه ایمیل هفتگی یا ماهانه یک شروع عالی است. با به روز رسانی منظم مشتریان در مورد کسب و کار، تبلیغات فعلی، اخبار صنعت و موارد دیگر، وفاداری ایجاد کنید. اولین کمپین بازاریابی ایمیلی خود را با استفاده از این استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی اولیه بسازید.

۳. محتوا را از طریق وبلاگ نویسی ارائه دهید.

وبلاگ‌ها ابزارهای عالی بازاریابی محتوا هستند که به شما امکان می‌دهند خود را به عنوان یک رهبر صنعت قرار دهید. شما می‌توانید با نوشتن پست‌های وبلاگ عمیق و پاسخ به سؤالات خاصی که ممکن است مخاطب هدف شما داشته باشد، اعتماد ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک کسب و کار محوطه سازی ممکن است یک پست وبلاگی در مورد نصب چمن مصنوعی بنویسد، جزئیات آن چیست، چگونه انجام شود، چقدر هزینه دارد، و چگونه متخصصان می‌توانند کمک کنند.

برای اطمینان از اینکه وبلاگ شما به خوانندگان مناسب دسترسی پیدا می‌کند، از تاکتیک‌های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنید. درج کلمات کلیدی – به عنوان مثال، «چمن مصنوعی» و «نصب چمن مصنوعی»- در سراسر پست خود، پیوند دادن به صفحات دیگر در وب سایت خود، و پیوند دادن به سایت‌های خارجی با اعتبار دامنه بالا می‌تواند به شما کمک کند در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

۴. سایت خود را برای بهترین نتایج بهینه کنید.

یکی دیگر از تاکتیک‌های کلیدی سئو، بهینه سازی وب سایت است. موتورهای جستجو در هنگام تعیین رتبه شما فقط محتوای شما را در نظر نمی‌گیرند. آنها همچنین در نظر می‌گیرند که استفاده از سایت شما چقدر آسان است. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است، ناوبری شما به خوبی سازماندهی شده است و صفحات وب شما سریع بارگذاری می‌شوند. نکته حرفه ای: کاهش اندازه فایل می تواند کمک کننده باشد.

۵. افزایش تعامل با بازاریابی محتوای ویدیویی.

برای استفاده از این تاکتیک بازاریابی آنلاین (یا حتی همه‌گیری) نیازی به مهارت‌های حرفه‌ای ویرایش ویدیو ندارید. فقط با یک دوربین گوشی هوشمند، می‌توانید از ویدئو برای موارد زیر استفاده کنید:

– پرسش و پاسخ زنده با مشتریان بالقوه انجام دهید.

– به دنبال کنندگان پشت صحنه کسب و کار خود را نگاه کنید.

– یک فرآیند را توضیح دهید (مانند نحوه رفع گرفتگی برای بازاریابی لوله کش).

– دموی محصول را انجام دهید.

۶. گفتگو را با بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی شروع کنید.

هیچ مکالمه دیجیتال مارکتینگ بدون ذکر رسانه‌های اجتماعی که ۷۲ درصد از بزرگسالان ایالات متحده از آن استفاده می‌کنند، کامل نمی‌شود. از فیس بوک و لینکدین گرفته تا توییتر و اسنپ چت، پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی باعث ایجاد مکالمات می‌شوند که به ایجاد آگاهی از برند و روابط با مشتریان کمک می‌کند. فراتر از انتشار پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی که برای فالوورهای شما ارزش ایجاد می‌کند، مطمئن شوید که با مشتریان بالقوه خود درگیر هستید. به نظرات و پیام‌های مستقیم (DM) پاسخ دهید، پست‌هایی را که در آنها تگ شده‌اید به اشتراک بگذارید، و به مکالمات پرطرفدار مرتبط با نام تجاری خود بپیوندید.

خدمات تحقیقات بازاریابی

۷. مشتریان راضی را با نظرات تقویت کنید.

اکثر خریداران به بررسی‌های آنلاین به اندازه توصیه‌های خانواده و دوستان اعتماد دارند. وقتی یک مشتری به صورت آنلاین به شما نظر مثبت می‌دهد، اساسا هزاران نفر را به طور همزمان به شما ارجاع می‌دهند. اما اگر می‌خواهید همچنان نظرات عالی دریافت کنید، باید به همه نظرات خود پاسخ دهید. از مشتریان خوشحال خود جهت بررسی‌هایشان برای ایجاد وفاداری تشکر کنید و به نظرات منفی پاسخ حرفه‌ای بدهید تا خدمات درخشان خود را نشان دهید. حتی ممکن است برخی از بازبین‌ها رتبه ستاره خود را در نتیجه پاسخ‌های مودبانه شما ارتقا دهند.

۸. با مشاغل محلی شریک شوید.

یک راه عالی برای ایجاد ارجاع بیشتر، مشارکت با برندهای دیگر است. فقط با مارک‌های معتبر که خدمات تکمیلی ارائه می‌دهند کار کنید تا بتوانید ارجاعات انحصاری را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، یک شرکت قالیشویی ممکن است با خدمات خانه داری و تمیز کردن پنجره شریک شود. این تاکتیک به شما کمک می‌کند تا به طور فعال به سرنخ‌هایی برسید که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند.

۹. برندی بسازید که خودش را بفروشد.

مهم نیست کدام یک از نکات بازاریابی ما را برای صاحبان مشاغل کوچک به برنامه بازاریابی خود اضافه می‌کنید، برندسازی عالی باید بخشی از تمام تلاش‌های شما باشد. یک تجربه برند ثابت می‌تواند به شما کمک کند مشتریان وفادار به دست آورید، اعتماد ایجاد کنید و به مصرف کنندگان کمک کند تا کسب و کار شما را به خاطر بسپارند. با برندسازی مشاغل کوچک شروع کنید:

  • استفاده از برند بصری یکسان (رنگ ها، لوگو، فونت و غیره) در تمام کانال‌های بازاریابی
  • استفاده از همان لحن صدا برای رسانه‌های اجتماعی، پشتیبانی مشتری و فراتر از آن
  • ارسال پیام‌های کلیدی یکسان در تمام کمپین‌های بازاریابی شما

۱۰. با تبلیغات پولی دقیقاً به مخاطبان مورد هدف خود برسید.

اکثر پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال ابزارهای پیچیده‌ای را برای دستیابی به کاربران مناسب ارائه می دهند. با استفاده از این تبلیغات آنلاین هدفمند، دلارهای بازاریابی شما به سمت کاربرانی می‌رود که با نمایه مشتری ایده آل شما مطابقت داشته باشند، و شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که یک کلیک کسب کنید. به علاوه، می‌توانید بودجه خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی تعیین کنید، بنابراین هرگز مجبور به افزایش هزینه‌های خود نشوید.برخی از پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند مخاطبان خود را بر اساس علایق و جمعیت‌شناسی هدف قرار دهید.

نویسنده: دکتر آرش سلطانعلی