رسانه‌های اجتماعی موثر برای بازاریابی

رسانه‌های اجتماعی موثر برای بازاریابی

از جمله دلایل زیادی که برای تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد این است که روشی بسیار مقرون به صرفه برای گسترش دامنه دسترسی شماست. اگر کارت‌های خود را به درستی بازی کنید، می‌توانید با هزینه بسیار کم، محتوا و پیشنهادات خود را در مقابل مخاطبان عظیم قرار دهید. اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی قابلیت‌های هدف‌گیری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد بودجه خود را دقیقاً بر روی انواع افرادی متمرکز کنید که به احتمال زیاد به کسب و کار شما علاقه دارند. در زیر چند نکته و منابع برای شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی پولی آورده شده است:

  • تبلیغات فیسبوک
  • تبلیغات پینترست
  • تبلیغات اینستاگرام

بهترین پلتفرم‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تجارت

بهترین پلتفرم‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای تجارت عبارتند از: فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، تیک تاک و اسنپ چت. سایت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مختلف، به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند، بنابراین در اینجا مروری مختصر در مورد هر یک از آن‌ها وجود دارد: پایگاه کاربر، حالات اصلی، مزایا، معایب و انواع محتوا.

– فیس بوک

فیس بوک بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در سطح جهان و همچنین یکی از بزرگترین دایرکتوری‌های کسب و کار محلی است. افراد در طیف متنوعی از گروه‌های سنی از آن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، شرکت در گروه‌ها و انجمن‌ها، یافتن و بازدید از مشاغل نزدیک خود و دنبال کردن برندها استفاده می‌کنند. فیس بوک یک پلتفرم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عالی برای موارد زیر است:

  • ایجاد روابط با مشتریان فعلی
  • تغییرات ساعت، رویدادها و نقاط عطف را اعلام کنید.
  • بحث و گفتگو و پخش زنده برگزار کنید.

دسترسی ارگانیک در فیس بوک محدود است، بنابراین اگر به دنبال ایجاد سرنخ یا یافتن مخاطبان جدید هستید، تبلیغات فیس بوک بهترین گزینه شماست.

– یوتیوب

ممکن است یوتیوب را به عنوان یک کانال بازاریابی رسانه اجتماعی در نظر نگیرید، اما با این شرایط مطابقت دارد: می‌توانید ویدیوها را در کانال خود پست کنید. ویدیوهای دیگر را به اشتراک بگذارید، نظر دهید، و آنها را لایک کنید، و سایر اکانت‌هایی را که دوست دارید دنبال کنید. بعلاوه، در صفحه اصلی خود یک فید انتخاب شده با ویدیوهای توصیه شده دارید. کلید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در یوتیوب، تلاش برای «همه‌گیری» نیست، بلکه افزودن ارزش است. این بهترین است برای:

– اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام سال‌ها پس از لینکدین و توییتر وارد صحنه شد، اما به سرعت از آن پلتفرم‌ها پیشی گرفت و در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید. اینستاگرام به دلیل قالب‌های محتوای متنوع خود از جمله پست‌های فید، استوری، زندگی، حلقه‌ها و IGTV محبوب است. مردم از اینستاگرام برای دنبال کردن اینفلوئنسرها و برندهایی که از آنها خرید می کنند و از ارزش های شخصی آنها حمایت می‌کنند، استفاده می‌کنند. بیو اینستاگرام خود را بسازید و سپس از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • لینک خرید
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • قوانین شرکت

هزینه تبلیغات اینستاگرام به طور کلی بالاتر از فیس بوک است، اما خبر خوب این است که دسترسی نیز بالاتر است.

– لینکدین

لینکدین ممکن است یک شبکه حرفه‌ای باشد، اما همچنین یک جامعه الهام بخش است که رهبری، یادگیری و ارزش‌های اصلی را تحسین می‌کند. بنابراین علاوه بر استفاده از آن برای شبکه‌سازی، یافتن مشتریان بالقوه و به اشتراک گذاشتن بینش‌های صنعت، همچنین مکانی عالی برای بیان فرهنگ شرکت شما و ساختن برند شخصی شما به موازات برند تجاری شما است. تعداد زیادی ویژگی صفحه شرکت لینکدین وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید، بنابراین هنگام ساخت صفحه خود مراقب باشید. لینکدین یک پلتفرم عالی برای:

  • جذب استعدادهای برتر
  • شبکه با شرکا، همتایان و مشتریان
  • نقاط عطف و فرهنگ شرکت را به اشتراک بگذارید.
  • اخبار و بینش‌های صنعت را ارسال کنید.

– توییتر

توییتر یک شبکه درهم پیچیده از افکار سریع، نکات مفید و بحث‌های پر انرژی است. شما باید به طور منظم در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی فعال باشید، اما در اینجا اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از مردم از توییتر برای دریافت اخبار، دنبال کردن برندها و دریافت خدمات مشتری استفاده می‌کنند. وقتی مشتری چیز خوبی برای گفتن در مورد شما دارد، حتما بازتوییت کنید، و فراموش نکنید که در صورت امکان به سوالات مردم پاسخ دهید. برای بازاریابی موثر رسانه‌های اجتماعی در توییتر، ممکن است بخواهید:

  • اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا از اخبار و روندها مطلع شوید.
  • یک داستان را از طریق یکسری توییت در یک موضوع به اشتراک بگذارید.
  • خود را برای خدمات مشتری و سوالات متداول در دسترس قرار دهید.

– اسنپ ​​چت

اسنپ ​​چت فقط برای نوجوانان نیست. بزرگترین گروه سنی آن (۷۵٪) بین ۱۳ تا ۳۴ سال است و با اسنپ مپ، ژئوفیلترها و مشارکت آن با Gannett، بیشتر از آنچه فکر می‌کنید متمرکز بر مکان است. در حالی که نمی‌توانید روی پلتفرم روابط ایجاد کنید، می‌توانید از طریق تصاویر سرگرم‌کننده و ویدیوهای کوتاه، مخاطب ایجاد کنید. از Snapchat برای موارد زیر استفاده کنید:

  • بازاریابی مبتنی بر مکان
  • بازاریابی اپلیکیشن
  • محتوای ایجاد احساس خوب

مطالعه بیشتر: بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟


خدمات بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

به همان اندازه که هر پلتفرم ممکن است رایگان و آسان باشد، یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مستحکم به پلتفرم‌های متعدد و اغلب ترکیبی از روش‌های ارگانیک و پولی نیاز دارد. این موضوع می‌تواند مراتب سنگینی داشته باشد، هرچه بیشتر مخاطبان خود را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید، ادامه دادن با آن سخت‌تر خواهد بود. خدمات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در انواع شکل‌ها و اندازه‌ها ارائه می‌شوند تا به کسب و کارها کمک کنند تا بیشترین بهره را از رسانه‌های اجتماعی ببرند.

صرف نظر از اینکه از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنید یا چگونه از آنها استفاده می‌کنید، مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که رسانه‌های اجتماعی بستری برای معرفی کسب و کار شما نیستند. اینها پلتفرمی هستند که شما می‌توانید شخصیت خود را بیان کنید، ارزش‌های خود را نشان دهید، اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذارید و اطرافیان خود را بسازید. با توجه به اینکه مردم به طور طبیعی شما را دنبال می‌کنند و محتوای شما را تبلیغ می‌کنند، دیگر نیازی به ارائه نیست. و با این رویکرد، نه تنها به اهداف تجاری خود، بلکه به همه چیزهای نامشهود دیگری که به رضایت و تحقق تبدیل می‌شوند، دست خواهید یافت.

منبع