بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟

بازاریابی در شبکه های اجتماعی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که از قدرت شبکه‌های رسانه های اجتماعی محبوب برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی شما استفاده می‌کند. اما این فقط ایجاد حساب‌های تجاری و ارسال پست در زمانی که دوست دارید نیست. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیازمند یک استراتژی در حال تحول با اهداف قابل اندازه گیری است و شامل:

  • حفظ و بهینه سازی پروفایل شما
  • ارسال تصاویر، ویدئوها، داستان ها و ویدئوهای زنده که نشان دهنده برند شما هستند و مخاطبان مرتبط را جذب می کنند.
  • پاسخگویی به نظرات، اشتراک گذاری ها و لایک ها و نظارت بر شهرت شما.
  • دنبال کردن و تعامل با فالوورها، مشتریان و اینفلوئنسرها برای ایجاد یک جامعه حول نام تجاری خود.
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی همچنین شامل تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی می‌شود، جایی که می‌توانید برای نشان دادن کسب‌وکارتان در مقابل تعداد زیادی از کاربران بسیار هدفمند، پولی بپردازید.
بهترین پلتفرم بازاریابی رسانه های اجتماعی

مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

با چنین استفاده گسترده و تطبیق پذیری، رسانه‌های اجتماعی یکی از موثرترین کانال های رایگان برای بازاریابی کسب و کار شما امروزه هستند. در اینجا برخی از مزایای خاص بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

– کسب و کار خود را انسانی کنید: رسانه‌های اجتماعی شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را به یک شرکت کننده فعال در بازار خود تبدیل کنید. نمایه، پست‌ها و تعامل شما با کاربران، شخصیتی قابل دسترسی را تشکیل می‌دهد که مخاطبان شما می‌توانند با آن آشنا شوند و با آن ارتباط برقرار کنند و به آن اعتماد کنند.

– ترافیک را افزایش دهید: بین پیوند در نمایه شما، پیوندهای پست وبلاگ در پست‌های شما و تبلیغات شما، رسانه‌های اجتماعی یک کانال برتر برای افزایش ترافیک وب سایت شما هستند که می‌توانید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

– ایجاد سرنخ و مشتریان: همچنین می‌توانید از طریق ویژگی‌هایی مانند فروشگاه‌های اینستاگرام/فیس‌بوک، پیام‌های مستقیم، دکمه‌های تماس برای اقدام در نمایه‌ها و قابلیت‌های رزرو قرار، سرنخ‌ها و تبدیل‌ها را مستقیماً در این پلتفرم‌ها ایجاد کنید.

– افزایش آگاهی از برند: ماهیت بصری پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که هویت بصری خود را در بین مخاطبان گسترده بسازید و آگاهی از برند را بهبود بخشید. و آگاهی بهتر از برند به معنای نتایج بهتر با همه کمپین های دیگر شماست.

– ایجاد روابط: این پلتفرم‌ها خطوط ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم را با فالوورهای خود باز می‌کنند که از طریق آن می‌توانید شبکه سازی کنید، بازخورد جمع آوری کنید، بحث داشته باشید و مستقیماً با افراد ارتباط برقرار کنید.

– هرچه مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی بیشتر و درگیرتر باشند، دستیابی به اهداف بازاریابی برای شما آسان تر خواهد بود.

مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

آمار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با توجه به مزایای بالا، فقط حرف ما را قبول نکنید. بیایید به برخی از آمارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که قدرت آن را اثبات می‌کند نگاهی بیندازیم:

به طور متوسط ​​یک بزرگسال آمریکایی هر روز ۲.۲۵ ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کند. بیش از ۷۰ درصد از افرادی که تجربه مثبتی از یک کسب و کار در رسانه‌های اجتماعی دارند، آن کسب و کار را به شبکه‌های خود توصیه می‌کنند. کاربران فیس بوک به طور متوسط ​​هر ماه بر روی ۱۲ تبلیغ فیس بوک کلیک می‌کنند.

۱۸درصد از مردم از اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. تقریباً ۸۰ درصد از کاربران توییتر وقتی پاسخی به توییت خود دریافت می‌‌کنند، نسبت به یک تجارت احساس مثبت بیشتری دارند.

۴نفر از هر ۵ نفر در لینکدین تصمیمات تجاری را هدایت می کنند.

ملزومات یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق

یک استراتژی بازاریابی موفق رسانه‌های اجتماعی برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد، اما در اینجا موارد مشترک همه آنها وجود دارد:

– دانش مخاطبان شما: از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند، چه زمانی روی آن ها می روند و چرا، چه محتوایی را دوست دارند، چه کسانی را دنبال می‌کنند و موارد دیگر.

هویت برند: پیامی که می‌خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید چیست؟ می‌خواهید هنگام مشاهده محتوای شما چه احساسی داشته باشند؟

– استراتژی محتوا: در حالی که سطحی از خودانگیختگی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، شما به یک استراتژی محتوای ساختاریافته نیاز دارید تا بتوانید صدایی ثابت داشته باشید و به طور منظم محتوای با کیفیت تولید کنید.

– تجزیه و تحلیل: بینش‌های قابل سنجش، استراتژی شما را از جمله افرادی که به آنها دسترسی دارید، محتوای مناسب برای اشتراک‌گذاری، بهترین زمان‌ها برای پست کردن و موارد دیگر را مشخص می‌کند.

– فعالیت منظم: رسانه‌های اجتماعی یک پلت فرم بلادرنگ هستند. اگر می‌خواهید از آن برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید، باید به طور منظم پست بگذارید، از تعاملات با کسب‌وکار خود مطلع باشید، با روندها همراه باشید و نمایه‌های دقیقی را حفظ کنید.

– رویکرد ورودی: از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده نکنید. روی ارزش افزودن از طریق محتوای مفید و جالب تمرکز کنید و اطرافیان خود را تقویت کنید. این به نوبه خود باعث ارتقای ارگانیک کسب و کار شما می شود و دیگران آن را برای شما تبلیغ می‌کنند.

نکات بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

برای شروع بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی آماده‌اید؟ در اینجا چند نکته بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای شروع کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی شما آورده شده است.

– محتوای متنوع ایجاد کنید.

مطابق با سایر حوزه‌های بازاریابی آنلاین، محتوا در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برتری دارد. مطمئن شوید که به طور منظم پست می‌کنید و اطلاعات واقعاً ارزشمندی را ارائه می‌دهید که برای مشتریان ایده آل شما مفید و جالب باشد. این شامل:

  • روش‌ها، نکات سریع
  • اخبار محلی و صنعتی
  • داده‌ها و بینش‌ها
  • نظرسنجی، سوال، مسابقه
  • به روز رسانی‌ها و اطلاعیه‌ها

همچنین به معنای استفاده از فرمت‌های متنوعی است که رسانه‌های اجتماعی ارائه می دهند، از جمله تصاویر، ویدیوها، داستان ها، پخش زنده، فروشگاه های آنلاین و موارد دیگر. استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی، کسب و کار شما را قادر می‌سازد تا تصویر برند شما را در انواع مختلف پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی نشان دهد. در حالی که هر پلتفرم محیط و صدای منحصر به فرد خود را دارد، هویت اصلی کسب و کار شما، خواه دوستانه، سرگرم کننده یا قابل اعتماد باشد، باید ثابت بماند.

– فقط پست نکنید، مشارکت داشته باشید.

به عبارت دیگر، فقط یک بار در ماه وارد سیستم نشوید تا همه پست‌های خود را  ارسال کنید. باید توجه داشته باشید که چه کسی با محتوای شما درگیر است و پاسخ دهید: به نظرات پاسخ دهید، پست‌های آنها را لایک کنید، به اشتراک بگذارید و نظر دهید، پخش‌های زنده اجرا کنید، نظرسنجی‌ها و سؤالات را در زمان واقعی ارسال کنید تا بحث‌ها را ایجاد کنید و محتوای دیگران را مجدداً ارسال کنید.

– از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید.

اجازه ندهید کسی به شما بگوید که اینستاگرام بصری‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است. همه آنها هستند! اگر می‌خواهید یک فرد متمایز باشید، باید پست‌های خود را با تصاویر جذاب همراه کنید: عکس‌ها، تصاویر، متن هنری. ابزارهای تولید محتوا مانند Canva دارای قالب‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند به سرعت تصاویری بسازید که حرفه‌ای به نظر می‌رسند، لوگوی خود را روی آن‌ها قرار دهید و با برند شما سازگار است.

– موفقیت را با تجزیه و تحلیل بسنجید.

شما نمی‌توانید موفقیت استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را بدون ردیابی داده‌ها تعیین کنید. گوگل آنالیتیکس می‌تواند به عنوان یک ابزار عالی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده شود که به شما کمک می‌کند پیروزمندانه‌ترین تکنیک بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را اندازه گیری کنید.

منبع