هویت تجاری چیست؟

هویت تجاری چیست؟

سه گام ساده برای تشکیل یک هویت تجاری موثر بردارید. اگر می‌خواهید در صنعت خود رقابت کنید، یک هویت تجاری به یاد ماندنی بسیار مهم است. شرکت‌های بزرگتر دلارهای بی‌شماری را صرف تحقیق و طراحی برای نام‌های تجاری، لوگوها و علائم تجاری می‌کنند؛ زیرا آنها را از رقبای خود جدا می‌کنند. یک هویت تجاری موثر بیش از یک نام خوب، لوگو و کارت ویزیت است. هویت شرکت شما نیز با نحوه بازاریابی محصولات یا خدمات و برخورد با مشتریان خود مشخص می‌شود.

هویت کسب و کار

– انتخاب یک نام

وقتی می‌شنوید که برخی از کارآفرینان ساعت‌ها، حتی روزها یا هفته‌ها درباره نام تجاری خود وسواس دارند، ممکن است به نظر اتلاف وقت باشد. اما حقیقت این است که یک تجارت موفق برای مدت طولانی با این نام شناخته می‌شود. در یک نام چه چیزی وجود دارد؟ چیزهای زیاد! نام کسب و کار شما احتمالاً اولین چیزی است که یک مشتری بالقوه در مورد شما می‌آموزد. قبل از اینکه برای اولین بار با یک مشتری ملاقات کنید، تصوری از قبل ایجاد شده‌است، بنابراین انتخاب نام تجاری مناسب در واقع یک تصمیم بسیار مهم است. به عنوان یک مشتری به آن فکر کنید. اکثر مصرف کنندگان نام‌های تجاری را با هم مقایسه می‌کنند و نامی را انتخاب می‌کنند که نام آن بیشتر با نیازهای آنها مطابقت دارد. نام کسب و کار شما ارزش صرف زمان و تحقیق برای انتخابی را دارد که بتوانید با آن زندگی کنید و نسبتاً نماینده سازمان شما باشد.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید:

انتخاب نام تجاری می‌تواند سرگرم کننده باشد! مراحل زیر را دنبال کنید و به یک نام تجاری به یاد ماندنی خواهید رسید:

  • نامی را انتخاب کنید که به راحتی قابل درک و به خاطر سپردن باشد:

شما می‌خواهید نام کسب و کار شما به راحتی از طریق دهان به دهان به اشتراک گذاشته شود، بنابراین مطمئن شوید که درک و تکرار آن آسان است. می‌توانید نام را با بلند گفتن آن امتحان کنید و از خانواده و دوستان بخواهید که آن را نیز بگویند. شنیدن اینکه دیگران چگونه نام کسب و کار شما را می‌گویند خوب است. نام‌های غیرمعمول می‌توانند چالش برانگیز باشند، اما اگر به راحتی به خاطر بسپارید، ممکن است به بخشی حیاتی از استراتژی بازاریابی شما تبدیل شوند. نام‌های کوتاه‌تر راحت‌تر به خاطر سپردن و کمتر احتمال دارد که بازار شما را گیج کنند.

  • نامی را انتخاب کنید که بتواند رشد شرکت شما را حفظ کند:

نامی را انتخاب کنید که به اندازه کافی شامل باشد تا فضای رشد کسب و کار شما را فراهم کند و به اندازه کافی کامل باشد که قدرت برقراری ارتباط با تمرکز خود را حفظ کند. همچنین، مطمئن شوید که این نام از مدها یا روندهای فعلی دوام خواهد داشت.

  • نام کسب و کار خود را منحصر به فرد انتخاب کنید:

به‌عنوان مالک کسب‌وکار، باید فرم‌های حقوقی را ارسال کنید که نشان‌دهنده قصد تجاری و نام ساختگی‌ای که انتخاب کرده‌اید، باشد. نام شما همچنین باید منحصر به فرد باشد؛ زیرا دو کسب و کار در یک منطقه جغرافیایی نمی‌توانند به طور قانونی تحت یک نام فعالیت کنند. زمانی که می‌خواهید به صورت محلی بایگانی کنید یا کسب‌وکار خود را ترکیب می‌کنید، ایده خوبی است که فهرستی از سه یا چهار نام تجاری جایگزین تهیه کنید.

  • آن را آزمایش کنید:

آن را با مشتریان بالقوه، دوستان، همسایگان یا هرکس دیگری امتحان کنید. آن را با صدای بلند بگویید، طوری رفتار کنید که باید به تلفن پاسخ دهید. آوای درستی دارد؟ آیا منطقی است؟ آیا کاری را که شما انجام می‌دهید یا می‌خواهید بر مردم تأثیر بگذارید، منتقل می‌کند؟

ارائه خدمات هویت سازمانی

– لوگو

در کنار یک نام تجاری ماندگار و به یاد ماندنی، یک لوگوی موثر می‌تواند معجزه‌ای برای برندسازی شرکت شما در ذهن مشتریان شما ایجاد کند. طراحی لوگوی حرفه‌ای مناسب حتی زمانی که مشتری نام شرکت شما را به خاطر نمی آورد، می‌تواند تأثیر بگذارد. برخی از کسب‌وکارها فقط با آرم‌هایشان شناخته می‌شوند، مانند «طاق‌های طلایی» مک‌دونالد یا «سووش» نایک.

بسیاری از کارآفرینانی که برای اولین بار کار می‌کنند این اشتباه را مرتکب می‌شوند که یا اصلاً لوگو ندارند یا لوگو دارند، اما به طور حرفه‌ای طراحی نشده و به نظر خانگی و دم‌دستی می‌رسد. مشتریان به سمت محصولات و خدماتی جذب می‌شوند که توسط یک برند معتبر به خوبی ارائه می‌شوند. این یک سرمایه گذاری بسیار کوچک در هر کسب و کار بسیار موفقی است، و اگر کسی را نمی‌شناسید که بتواند برای شما لوگو طراحی کند، ارزش استخدام یک حرفه‌ای را دارد.

– علامت تجاری

علامت تجاری برای محافظت از نام و لوگوی شرکت شما و متمایز کردن محصولات و خدمات شما از محصولات و خدمات دیگر ارائه دهندگان مهم است.