خدمات

مشاوره در خصوص شرکت و فروش آثار در آرت فر، بینال و حراجی

امروزه ورود و کسب تخصص در عرصه تجارت هنری نیازمند آگاهی به مسائلی از قبیل؛ بازارها، واسطه های هنری (شامل؛ کیوریتورها، دلالان، گالری ها) آشنایی با هنرمندان صاحب سبک، چهره های تازه شناخته شده و آتیه دار، منتقدان، ارزیابان، مجموعه داران و کارشناسان هنری، روندهای بازار هنر، تعرفه ها، نرخ ها، قوانین مالیاتی و قراردادها است.

در این میان بازارهای هنر با ایجاد فضای اصلی شکل گیری رویدادهای عمده هنر معاصر همچون آرت فرها، بینال ها، حراجی ها و بازارهای رمز ارز دیجیتال مانند NFT به مراکز مهم خرید و فروش آثار هنری و نیز نماد و زیرساخت شاخص تجارت هنر تبدیل شده اند. در این مراکز مبادلات هنری جریان اصلی بدنه این فضا را شکل می دهد و به همین دلیل شناخت آنها و نوع معاملات مالی که در آن صورت می گیرد بسیار با اهمیت است.

فروش آثار در آرت فر، بینال و حراجی
و فروش آثار در آرت فر، بینال و حراجی

شناخت این بازارها به معنی آشنایی با؛ بستر های تشکیل دهنده آن همچون رویدادهای هنری، گفتمان های معاصر، سلیقه مخاطب و جریان ها و ترندهای هنری روز است. مانند؛ هنر معاصر، زنان، هنر بومیان، هنر منطقه ای، هنرمندان کمترشناخته شده، اقلیت ها، سیاه پوستان، شرق آسیا، اقلیت های جنسی و در سطح کلی تر مرور آثار هنرمندان شاخص یا درگذشته در نمایش های موزه ای یا گالری های مطرح، مجموعه های جدید موزه ها و…

مسائل مرتبط با بدنه این بازارها؛ انتخاب آثار با توجه به  موضوع آرت فر و تم آثار شرکت کرده، سلیقه بازار، انواع شعبه ها و مراکز تازه تاسیس در کشورها، نقش و تاثیر واسطه ها در تعیین قیمت خرید و فروش، نوع قیمت ها در حراجی ها، انواع خریداران بالقوه یا شناخته شده، سیاست های جاری در ستاره سازی هنرمندان و نوع فروش آثار آنها، شناسایی استعدادهای نوظهور، تثبیت جایگاه هنرمندان حرفه ای تر و فروش آثار شناخته شده، انتخاب تعداد آثار و… می باشند.

به طور کلی این بازارها به واسطه نمایش آثار هنری گالری داران، کیوریتورها، دلالان و ارزیابان را به دور یکدیگر گرد می آورند و موجب ایجاد فرصت های جدید و تشکیل حلقه ارتباط میان سرمایه گذاران جدید هنری، خریداران و مجموعه داران با گالری داران، کیوریتورها و هنرمندان می شوند.

قابل ذکر است که ارتباط هنرمندان با گالری هایی که در سطح بین المللی معتبرند، سابقه حضور بیشتری داشته، با ارتباطات حرفه ای که دارند توانایی شناساندن آثار هنرمندان نوظهور و فروش آثار حرفه ای تر و شناخته شده را دارند و نیز بر جریان های هنر منطقه ای در سطح بین الملل موثرند از عوامل عمده کسب موفقیت در یافتن جایگاه درست و فروش حرفه ای به خریداران، سرمایه گذاران و مجموعه داران صاحب نام است.

مشاوره در خصوص شرکت و فروش آثار در آرت فر، بینال و حراجی
مشاوره در خصوص شرکت و فروش آثار در آرت فر، بینال و حراجی

بدین منظور جناب آقای دکتر آرش سلطانعلی در زمینه شرکت و فروش آثارهنری در بازارهای هنری مانند آرت فرها، بینال ها، اکسپوها و حراجی ها با ارائه مشاوره تخصصی در مسائلی همچون؛ مشخصه های بازارهای هنری، نحوه ارتباط با خریداران، چگونگی ارتباط با بازارهای هنری و واسطه ها، نحوه انتخاب آثار برای نمایشگاه های بین المللی و حراجی ها، به هنرمندان، گالری داران و افراد علاقه مند به این حوزه آنها را در پیمودن مسیر حرفه ای و شخصی شان به منظور دستیابی به پیشرفت و موفقیت مستمر همراهی خواهند کرد.