هنرمندان چگونه می‌توانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند؟

هنرمندان چگونه می‌توانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند؟

نویسنده: آرش سلطانعلی

رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار ضروری و گسترده برای ارتباط هنرمندان با مخاطبان موردنظر خود در حال رشد است. به‌ویژه اینستاگرام، به‌عنوان یک پلتفرم عکس محور، به مکانی برای هنرمندان بصری با استعداد در حوزه‌های متعدد تبدیل شده است. از فروش هنر در اینستاگرام گرفته تا استفاده از آن به‌عنوان بستری که به آن‌ها امکان می‌دهد با مشاغل و سازمان‌هایی که به مهارت‌های آن‌ها نیاز دارند ارتباط برقرار کنند، اکنون هنرمندان در حال تغییر نگاه بازاریابان سنتی به اینستاگرام هستند.

اگر می‌خواهید یکی از هنرمندانی باشید که از طریق اینستاگرام درآمد کسب می‌کنند، در اینجا چند نکته را باید در نظر داشته باشید که موفقیت را تضمین می‌کند!

اصالت بسیار مهم است

اصالت نقش مهمی در صداقت یک هنرمند دارد. هنر اصیل به خریدار تأکید می‌کند که هنرمند چقدر در کار خود تلاش کرده است و این احساس را به خریداران می‌دهد که می‌تواند صاحب اثری اصیل و ارزشمند شود. الهام گرفتن از کارهای دیگران خوب است، اما اجازه ندهید این کار به قلب آثار هنری شما تبدیل شود. رسانه‌های اجتماعی انتخاب هنرهای کپی شده را بسیار ساده‌تر می‌کند و می‌تواند به سرعت اعتبار و اصالت یک هنرمند را پایین بیاورد.. بنکسی یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر جهان، دقیقاً به دلیل اصالت در آثار هنری‌اش است که محبوبیت زیادی دارد.

اثر هنری: دختر بادبادکی اثر بنکسی

تداوم یعنی رشد

چیزهای فوق‌العاده اما یک‌بار دیده شده در عصر رسانه‌های اجتماعی و بی‌حوصلگی به‌راحتی فراموش می‌شوند. بذرهای هنر بزرگ از طریق تداوم کاشته و بزرگ می‌شود. کارهای عالی خود را به‌طور پیوسته و هر روز انجام دهید و هرگز پس از عبور از یک دوره موفقیت‌آمیز دست از کار نکشید زیرا تداوم، کلید موفقیت طولانی مدت است. موضوعی را انتخاب کنید که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، چیزی که شما را هیجان زده می‌کند یا اشتیاق شما را برمی‌انگیزد. این انتخاب تضمین می‌کند که شما همیشه با انگیزه خواهید ماند و ایده‌ها و مفاهیم جدید را به‌طور منظم دنبال می‌کنید. نیازی نیست که موضوع چیزی خارق‌العاده باشد مهم این است که شما به آن علاقه داشته باشید و آن را نقطه شروع کار خود در نظر بگیرید، کاری که می‌تواند در طول زمان تکامل یابد و تغییر کند.

کیفیت شاه کلید شما است.

ایده‌ها و اجرای شما ممکن است بی‌نظیر باشد، اما اگر نتوانید آن را به شکلی مؤثر در اینستاگرام به تصویر بکشید، بی‌نتیجه می‌شود. از یک دوربین باکیفیت بالا استفاده کنید تا مطمئن شوید که هنر شما زنده و پرحرارت می‌تواند در جذب فالوورها عمل کند و کارهای شما را مورد توجه قرار دهد. نورپردازی، درک نحوه استفاده بهینه از دوربین و ویرایش پس از آن می‌تواند به شما کمک کند تا عکس خود را به بهترین وجهی به نمایش بگذارید.

از برند سازی غافل نشوید

برند شما همان چیزی است که شما را از سایر هنرمندان متمایز می‌کند. می‌توان آن را طعم و عطری بدانیم که از هر پست و هنر شما به ذهن نزدیک می‌شود. به یاد داشته باشید که این طعم و عطر را همیشه در کارهایتان حفظ کنید تا مخاطبان شما بتوانند همیشه آن را در کارهای شما حس کنند و زنجیری کارهای شما به هم مرتبط کند. باگذشت زمان، این امر فرصت‌ها و درآمد بهتری را برای شما به همراه می‌آورد. جنی کی در صفحه اینستاگرامی خود چنین چیزی را به‌وضوح نشان می‌دهد. @livingpattern یک مثال عالی است و دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که نام کاربری خود مشخص کرده است. ایجاد الگوهای شگفت‌انگیز و چشم‌نواز درباره زندگی!

تولید محتوای خلاقانه ضروری است.

ابی لاسینگ تصویرگری مستقر در بروکلین است که با آزمایش رنگ‌ها و تصاویر منحصربه‌فرد زندگی و عادات هزاره‌ها را به تصویر می‌کشد. او با بیش از ۳۰۰ پست و بیش از ۳۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام با سبک و محتوای منحصربه‌فرد خود به دست آورده است! سعی کنید ایده‌هایی ارائه دهید که به بازدیدکنندگان حس اصالت و نو بودن بدهد و آن‌ها را مشتاق دیدن پست بعدی شما کند.

اثر هنری: ترکیب‌بندی با اکالیپتوس توسط جنی کی.

قدرت زیرنویسهای فریبنده

کپشن‌ها یا زیرنویس‌ها به مخاطبان شما کمک می‌کنند تا بخواهد کل کارهای شما را دوره کند. می‌توانید چیزهایی را که الهام‌بخش کار شما هستند یا داستان پشت صحنه خود را برجسته کنید تا اطمینان حاصل کنید که خریداران بالقوه را جذب و آن‌ها را مایل به پرداخت هزینه کار خود می‌کنید. به‌عنوان مثال، اگر شما به دنبال فروش نقاشی از سگ هستید، لازم نیست به‌طور صریح یک عنوان برای «فروش» بنویسید، چیزی مانند «این سگ کوچک به دنبال خانه جدیدی است که در آن سروگوشی بجنباند!». مطمئناً توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند! اگر صفحه@humansofny را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که چگونه زیرنویس‌ها می‌توانند قوی‌تر از عکس‌ها عمل کنند.

به دنبال پست‌های دارای اسپانسر باشید

حمایت خلاقانه از برخی برندها، راهی عالی برای ایجاد درآمد اضافی است. سعی کنید شرکت‌های خاصی را پیدا کنید که محصولاتی را می‌فروشند که واقعاً از آن‌ها لذت می‌برید و با آن‌ها در ارتباط باشید. اگر تعداد طرفداران شما کافی باشند، آن‌ها ممکن است مایل باشند برای تبلیغ محصولات خود به شما پول بپردازند.

قبیله خود را بزرگ کنید

هرچه محبوبیت شما در اینستاگرام بیشتر باشد، تقاضای کار برای شما بیشتر خواهد بود. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش پیروان تعامل مداوم است. به جای اینکه زمان زیادی را صرف نوشتن واکنش‌های حرفه‌ای کنید، با اشتیاق به نظرات پست‌های خود پاسخ دهید. همیشه به سؤالات پاسخ دهید، زیرا شانس زیادی وجود دارد که فرد به دنبال خرید برخی از کارهای شما باشد. کریستین از @christinejoypaintings یک مثال عالی از هنرمندی است که با وجود طرفداران نسبتاً کوچک‌تر، با تعامل کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد.

تعامل با #هشتگ

هشتگ‌ها می‌توانند مثل یک موهبت برای هنرمندان در اینستاگرام عمل کنند، اما به شرطی که بدانند چگونه از آن‌ها به‌طور مؤثر استفاده کنند. از ویژگی جستجوی اینستاگرام برای پیدا کردن محبوب‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با هنر خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هشتگ تا حد ممکن ویژگی کار شما خاص شما را بیان می‌کند. به‌عنوان مثال، از چیزی در امتداد #تصویر_روزانه، #شیشه‌ای_بلند، یا #طراحی_اوریگامی استفاده کنید که متناسب با فضای خاص شما باشد، به جای #هنر و #هنرمند که کلماتی بسیار عمومی هستند. به دنبال هنرمندان موفق در گوشه کاری خود باشید و پست‌ها و داستان‌های آن‌ها را مطالعه کنید تا نوع هشتگ‌هایی را که استفاده می‌کنند، بفهمید.

با گروه‌ها و افراد مناسب ارتباط برقرار کنید

شما باید با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید تا دنباله روندگانی را پیدا کنید که جامعه هدف مطلوب شما را نشان می‌دهد. این می‌تواند هر چیزی باشد، از هنرمندان همکار و طراحان داخلی گرفته تا سازمان‌ها و گالری‌های هنری. با لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست‌های آن‌ها با این صفحات مشارکت کنید. به خاطر داشته باشید که نباید فقط به خاطر جذب فالوور بیشتر اظهارنظر کنید. در عوض، تعریف‌های واقعی و نظرات تأمل‌برانگیزی ارائه دهید که باعث ایجاد حس کنجکاوی از طرفداران این صفحات می‌شود.

هدایا و مسابقات

چیزهای کمی به‌اندازه بردن جایزه رضایت‌بخش است. مسابقات و هدایا همیشه باعث جذب مخاطبان زیادی می‌شود و می‌تواند برای شما اعتبار و شهرت به همراه بیاورد. فقط اطمینان حاصل کنید که جوایزی که در نظر گرفته‌اید معقول است تا مبادا نتوانید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانید!

از هایلایت‌ها برای نمایش هنر خود استفاده کنید

هایلایت‌های اینستاگرام ابزاری قدرتمند است که باید از آن برای نمایش کار خود استفاده کنید. آن‌ها یکی از اولین مواردی هستند که بازدیدکنندگان جدید، در صفحه شما، آن‌ها را مشاهده می‌کنند. از آنجا که آن‌ها به‌طور دائم در نمایه یا پروفایل شما وجود دارند، باید برخی از بهترین و ارزشمندترین مطالب شما را نشان دهند. شما می‌توانید نکات برجسته خود را به موضوعات متعددی مانند «آثار جدید»، «نمایشگاه‌ها»، «آثار در حال انجام»، «ایده‌های تجربی» و غیره تقسیم کنید تا حرکت برای بازدیدکنندگان بسیار آسان شود.

پست‌ها و داستان‌هایی برای خرید ایجاد کنید

پست شما به‌خودی‌خود باید نقش مهمی برای مخاطبان شما داشته باشد. می‌توانید استیکرها و برچسب‌ها یا تگ محصول را به استوری ها و پست‌های خود اضافه کنید که به یک صفحه خلاصه در اینستاگرام هدایت می‌شوند تا افراد بتوانند در مورد کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. این می‌تواند آن‌ها را به وب سایت یا پورتالی هدایت کند که در آن می‌توانند کار شما را خریداری کنند و معامله را انجام دهند.

بازاریابی وابسته Affiiate Marketing

یکی دیگر از راه‌های عالی برای کسب درآمد از صفحه اینستاگرام خود، استفاده از پیوندهای وابسته است. اگر می‌خواهید از فروش کمیسیون دریافت کنید، باید پیوند را در بیوگرافی خود قرار دهید. سپس می‌توانید محصول یا خدمات را به شیوه‌ای خلاقانه که از مهارت‌ها و خلاقیت هنری شما استفاده می‌کند، تبلیغ کنید. برنامه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها مشورت کنید و درآمد بیشتری از صفحه خود کسب کنید!

راه اندازی و تنظیم کانال IGTV

IGTV به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای عمودی را با حداکثر ۱۰ دقیقه طول بارگذاری کنید و هنرمندان را قادر می‌سازد تا مانند گذشته در اینستاگرام با مخاطبان ارتباط برقرار کنند! علاوه بر محتوای متمرکز بر هنر خود، می‌توانید از طریق جلسات پرسش و پاسخ و همکاری با هنرمندان دیگر، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

پیوند خود را در بیو بهینه کنید

اینستاگرام فقط به شما امکان می‌دهد یک پیوند واحد در بیوگرافی خود قرار دهید که باعث ارتقاء چندین اثر شما می‌شود. از ابزارهایی مانند Shorby، Lnk.Bio و Linktree می‌توان برای ایجاد یک پیوند بهینه سازی شده واحد استفاده کرد که شامل تمام کارهای شما می‌شود و همچنین آن‌ها را جداگانه دنبال می‌کند تا ایده بهتری در مورد تجزیه و تحلیل ترافیک و تعامل ایجاد کند. با این کار، شما به بهترین نحو از آنچه اینستاگرام به‌طور پیش فرض اجازه می‌دهد استفاده می‌کنید و از درآمد خود نیز حداکثر استفاده را می‌برید.

ایجاد سرنخ‌های جدید

با داشتن کار خود بر روی یک بستر اجتماعی همگانی، در معرض تعداد قابل‌توجهی از مشتریان و فرصت‌های بالقوه قرار می‌گیرید. کافی است یک فرد علاقه‌مند بتواند صفحه شما را پیدا کند و در مورد قرارداد یا کمیسیون مشاغل با شما تماس بگیرد. داشتن یک حساب کاربری فعال در رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا شما فوق العاده باانگیزه، جذاب و کارآفرین به نظر برسید و احتمال بیشتری برای ایجاد رهبری جدید وجود دارد.

اگر در حال فروش آثار هنری در اینستاگرام هستید و رقابت با ده‌ها هزار نفر دیگر که برای انجام چنین کاری مشکل هستند، این نکات را امتحان کنید. با تلاش مداوم و رویکرد ساختارمند، می‌توانید از پتانسیل‌های باورنکردنی بازاریابی برای رسیدن به موفقیت موردنظرتان بهره ببرید.

آرش سلطانعلی

2 دیدگاه برای “هنرمندان چگونه می‌توانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند؟

دیدگاه‌ها بسته شده است.